donderdag 16 november 2017

D66 zoekt wethouderskandidaten

Ben jij de nieuwe wethouder van Medemblik, Enkhuizen of Hoorn?
Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 zijn de afdelingen Hoorn en West-Friesland van D66 volop in voorbereiding. Er wordt gewerkt aan inhoudelijk sterke en onderbouwde verkiezingsprogramma’s, in de deelnemende gemeentes zijn de lijsttrekkers door de leden gekozen en er wordt door een sterke en enthousiaste groep raadsleden en vrijwilligers gewerkt aan een fantastische campagne. Maar met lijsttrekkers, programma’s en campagnes is voor D66 het plaatje nog niet compleet. Omdat we uitgaan van succes in de deelnemende gemeentes is er een Wethouderskandidatencommissie (WKC) ingesteld die in de komende tijd geschikte kandidaten gaat werven om eventuele wethoudersposten in Hoorn, Enkhuizen en Medemblik te gaan invullen. Vanwege de recente bundeling van bestuurlijke krachten zal de commissie hierbij een regionale focus hebben en kunnen kandidaten zich derhalve op basis van hun specifieke competenties beschikbaar stellen voor meer dan 1 gemeente.

Topkandidaten gezocht
Sinds de invoering van het duale stelsel is het nog meer van belang geworden dat een wethouder een sterke persoonlijkheid bezit en zowel als zelfstandig bestuurder binnen een college kan opereren, als in teamverband met coalitie- en oppositiegenoten binnen de gemeenteraad. We zijn dus op zoek naar topkandidaten die ervaren, leergierig en ambitieus zijn. Omdat de WKC de nieuwe fracties van Hoorn, Enkhuizen en Medemblik de meest passende kandidaten wil voorstellen, stellen we de procedure open voor alle kandidaten woonachtig in Noord-Holland (grofweg) boven het IJ.

Functieprofiel kandidaat-wethouder
Uiteraard geniet het onze voorkeur als de kandidaat al lid is van D66, maar minimaal de sociaal liberale standpunten van de partij ondersteunt. Bij een eventueel aantreden als wethouder is een lidmaatschap wel een vereiste. Het volledige functieprofiel vind je hier.

Meer informatie
Voor meer informatie over de procedure, of om direct te solliciteren, kun je per email contact opnemen met René Bruijne (voorzitter kandidatencommissie) via rene.bruijne@d66hoorn.nl.